Vítej poutníku...

Krčma U Hrbaté kozy

Krčma U Hrbaté kozy se nachází ve městě Albireo, městě bílého mramoru. Ale to neznamená, že by tu nebyly nějaké ty horší podniky. jedním z nich je právě tato krčma. schází se tu různá individua v podobě různých dobrodruhů a od roku 848 si tuto malou, leč útulnou krčmu oblíbila Krakorská družina. Když mají cestu přes Albireo, neopomenou to tady navštívit. Vyprávějí si tu své zážitky z cest krajem, spolu jedí a pijí.

   1. Pád Svobodných měst

Barbara Sigurda, který si pod košili schovává nějaké věci, které ukradl při obléhání Albirea, zastaví městská hlídka.
Hlídka: Co ty tady děláš? Jak to, že nejsi na hradbách, a nebráníš město.
Sigurd: Nooo… já jsem …. já jsem právě přijel z Tabitu.
Hlídka: Cože?! Vždyť obléhají město ze všech stran.

Zlodějka Andrea se snaží proplížit kolem hlídky z vězení, ale nepovede se jí to.
Andrea naštvaně na PJ: Čím víc se snažím pohybovat potichu, tím je pravděpodobnější, že mě někdo chytí. Kdybych kolem prošla normálně, tak by si mě ani nevšimli.

   2. Pomsta

Postavy přijdou znavené navečer do hospody a chtějí se co nejlevněji ubytovat a ustájit koně.
Hostinský: Za ustájení koně mi zaplatíte 2 zlatý za jednoho.
Andrea: A nešlo by to levněji?
Hospodský: Noo, když si tu ustájíte 5 koní, tak zaplatíte za jednoho 1 zlatý.
Andrea: No tak jdeme sehnat další čtyři koně.
Sigurd (hráč se koukne na inteligenci postavy): To je dobrý nápad.

V hospodě, kde Andrea zastrašuje místního rváče, který se nechová k ní zrovna hezky.
Andrea: Uděláš ještě krok a vyříznu ti pusu z jazyka.

Trpaslík Uchohryz, jež bojuje s rozzuřeným medvědem, a je jím zle potrhán: Ten medvěd mě fakt žeře!

Zlodějka Andrea poučuje barbara Sigurda, jak se má dobrodruh chovat, aby žil co nejdéle
Andrea: Zapamatuj si tohle: Nikdy nebuď první. Nikdy nebuď poslední. Nikdy se na nic nehlas dobrovolně.

Trpaslík Uchohryz jde na ryby a vlastnoručně si vyrobí prut na ryby. Dojde k řece:
Uchohryz: Hodím prut do vody!
PJ: No tak dobře, vidíš, jak ti hezky odplouvá po vodě pryč.
Uchohryz: Jak to?
PJ: Vždyť si řekl, že ho hodíš, ne že ho nadhodíš!
Uchohryz: NNN!!!

   3. Krakorské vyřizování

Družina vstupuje do Tabitu.
Městský voják se ptá postav: "Tak co, dobrodruzi, kořalka, cigarety, drogy, zakázané zbraně?"
Sigurd, který nechápe příliš pravidla civilizace, mávne rukou a povídá: "Ne, děkujeme, všechno máme sebou."

Grimnirovo přísloví, které vymyslel v hospodě na Krakoru: "Je příliš pozdě myslet na pivo, když už je sud prázdný."

Vesnicí pod Krakorem se potácí opilý trpaslík Grimnir. Tu se mu pod nohy připlete slepice. Trpaslík na nic nečeká a usekne jí hlavu. Zakolíbá se a uvidí udivenou tvář chlapce, jak ho sleduje. Vezme mrtvou slepici pod krkem a ukáže ji chlapci a povídá: "Chlapče, není to vaše slepice?"
Chlapec si jí chvilku prohlíží a odpoví: "Ne, pane, není, my takové bezhlavé nemáme."

Sigurd se snaží sestavit nějakou vojenskou posádku pro Krakor. A začal se starým veteránem, o kterém si myslí, že když přemluví jeho, strhne i ostatní. Ale stařík je nemocný a tak chce Sigurd přivést mu doktora.
Sigurd: "Měl by jste jít k doktorovi, aby jste nám neumřel."
Stařík: "Běž s takovýma nápady někam. Jednou jsem za svůj život byl u doktora a hned mě šoupli do vojska."

Hospodský se ptá paní z Krakoru Andreji:
Hospodský: "Má paní, je to pravda, že jste zavřeli do vězení Petra."
Andrea: "Ano, zavřeli jsme ho, protože kradl."
Hospodský: "Ale mě říkal, že jde za bratrem."
Andrea: "To souhlasí, jeho bratra jsme také uvěznili."

Po skandálu se starostou, kdy se družiníci chovali velmi neurvale, rozhodla se jim Andrea dát lekci dobrého chování.
Andrea: "Představte si, že jste čestní a dbáte na morálku…"
Grimnir to už nevydrží a praví: "To je ale hrozná představa, brr."
Andrea: "To možná pro tebe je, ale neskákej mi do řeči…"
Grimnir: "Vždyť jsem toho snad tolik neřekl."
Andrea: "…je to neslušné. A tak si Sigurde a i ty Grimnire představte, že najdete měšec plný zlata…"
Grimnir: "Tak to není až tak špatná představa."
Andrea: "Grimnire, ty zavšivený trpaslíku,"rozčílí se Andrea,"já se tě snažím naučit dobrému chování. Tak co bys s tím měšcem udělal, Grimnire? Nechal by sis ho?"
Grimnir: "To víš, že ne."
Andrea: "Tak to jsem od tebe nečekala…"
Grimnir: "Šel bych ty peníze hned utratit!"

Družina opouští tvrz a nechává tak čeledínovi rozkazy, jak se má chovat v jejich nepřítomnosti.
Čeledín: "A mám zavřít hlavní bránu a používat jen vedlejší vchod." (Pj se přeřekl, tvrz, i když je v dost žalostném stavu, má jen jeden oficiální vchod.)
Grimnir: "No snad já jsem tady pán na Krakoru a kromě hlavní brány o žádném jiném východu nevím."
Andrea: "No on asi myslí ty díry ve vnějších zdech."
Grimnir: "Cože?! Ty jeden, přes hradby nikdo chodit ven nebude. Nepotřebujeme, aby každý věděl, že se tudy dá do tvrze taky dostat."
Čeledín: "Ano, pane."

Sigurd se ptá Andrey: "Já umřu v boji a tam mě také zakopou. A co ty? Necháš se po smrti zakopat do hrobu a nebo spálit?"
Andrea se zamyslí: "Asi poslechnu vás a nechám se vycpat."

Trumfují se družiníci, až poslední Andrea povídá: "Na mě šla taky jednou přesila. Já samotná a jich bylo sedm. Tak jsem takticky couvala, až jsem za sebou ucítila plot. Vyrvala jsem z něj jednu plaňku," odmlčí se,"a tou dírou jsem utekla."

Grimnir si povídá s Andreou o sobě a své rodině.
Grimnir: "Ve Staré Štole se stala mé matce neuvěřitelně hloupá příhoda…"
Andrea: "Ve Staré Štole? Já myslela, že ses narodil v Kwesaru."

Sigurd se snaží zaujmout děvečku, což je převlečená Andrea:
Sigurd: "Slečno, bude vám vadit, když si zapálím dýmku."
Převlečená Andrea: "U tebe by mi nevadilo ani kdybys celý hořel!"

Postavy mají přespávat v místnosti, která je očarovaná, aby vypadala co nejluxusněji.
Kouzelník: "Do zítra poledne to tady bude vypadat takhle, pak všechno zmizí a bude to tady při staru."
Andrea: "No jestli tady necháte bez dozoru tyhle dva," ukáže na Grimnira, který se už zlatý příbor strká za halenu, a Sigurd taky neotálí," tak vám to zmizí ještě dřív."